planering...

Vår andra dag i San José har bestått av att försöka komma i fas med tidsskillnaden, läsa läxa och planera vår nästa destination. Torbjörn landar på fredag och möter upp oss här på hostellet. Vi sätter oss på lördagens första buss mot Playa Tamarindo, som ligger på Stilla havskusten, fem timmar norr om San José. Vi har läst på lite och fått både bra och dåliga vibbar. En sida beskriver det som väldigt amerikanskt och andra som en vacker plats med bra surfing. Vi har beslutat att helt enkelt åka dit och skapa vår egen bild av byn och stranden. Plan B blir att vi istället åker vidare till Nicaragua och San Juan del Sur.
Angående tidsskillnanden så har vår första natt sett ut på följande sätt; Vi somnar vid 19.00. Jag vaknar och känner mig utvilad och tänker att det ska sitta fint med lite frukost, kollar på klockan och ser att den är 04.27. Vid denna tiden har Nina varit vaken i en timme. Jag tänker Åh nej och efter en stund somnar jag om igen. Vaknar lite senare och tänker att nu har jag sovit på tok för länge, kollar på klockan igen som visar 06.35. Nina är fortfarande vaken. Vid halv åtta kan vi inte kämpa emot längre och vi går upp och äter frukost. Vi misstänker att vi kommer somna gott ikväll vid 18-tiden.
Regnet fortsätter men enligt folket här håller regnperioden i sig oktober ut. Håller tummarna för att dem har rätt. Eller fel i den mån att den slutar tidigare.
Nina i vårt rum måndag kväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0