Utkast: Juli 19, 2011

Topp ett på listan av vanligaste samtalsämnen i mitt jobb på hemtjänsten är väder, helt klart (hur jäkla gott det är med kaffe är en stark tvåa). Och det är inte så svårt att förstå kanske?! Det är inga tackande ord som ges ut till naturens kraft direkt (och skulle det mot förmodan vara bra väder, är det för varmt för de äldre, så på så sätt är det hopplöst). Men för oss som kan simma krål i havet (även fast ingen riktigt kan kråla) och dricka saft på stranden i 25 plusgrader så är denna sommaren en klar besvikelse, jag tror jag talar för fler. Men det är tur vi har kaffet!

Och för att inte verka allt för bitter gör jag så gott jag kan för att jobba runt det semi-bra vädret.

Först hade vi midsommar (då det blåste storm och regnade)




Sedan hade vi helgen på Gotland. Nu var det visserligen sol med moln, men det var inget badväder. Inget bad, ingen sommar. (det var såklart skitkul ändå).



 
Och så hade vi igår, då det också var blåsigt och dåligt presterat av moder jord. Och för en sådan dag och alla andra liknande att komma har jag tagit fram målarverkstaden.



Och för er som bor i Malmö kan ni kanske skratta lite åt att jag skrev detta inlägg om dåligt väder just idag, då jag tillbringat min eftermiddag i Västra hamnen med Sara och en strålande sol.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0