Ska man skratta eller gråta?

Igår läste jag om en kvinna i Malmö som
gått in i Fosie kyrka med en kniv i sin ena
hand och i andra en påse med hundbajs.
Hon hade gått in och smetat bajset över
altaret. Nu är det så att jag fortfarande har
lite utav kiss och bajs humorn kvar, så
samtidigt som detta är en sjuk sak att göra
och inte speciellt roligt för varken kyrkan
eller den stackare som måste städa upp
efter denna galna människa så skrattade
jag högt när jag läste det. Vem kommer
på denna idé? Om hon inte är psykiskt sjuk,
vilket man kanske får hoppas att hon är, så
är jag väldigt nyfiken på vad hennes motiv
var. Skulle det vara så att hon bara hatar
kyrkan så får man ändå, utan att på något
sätt stötta hennes handling, ge henne lite
cred för hennes kreativitet. Nu varnar
Malmö andra kyrkor för denna "bajskvinna".
Undrar om hon hade handskar på sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0