resume

Idag körde jag ett tungt och långt löparpass på gymmet. Halva nöjet med att träna är känslan efteråt, när man är varm, svettig och helt slutkörd. När man vet att det är iallafall 20 timmar kvar till nästa pass. Men idag fick jag betala för att jag var duktig. Märkte det inte förrän nu men min högra lårmuskel kunde inte varit mer spänd och ömmande. Jävla skit!

Ikväll var Mia, Bullen, Sara & Johanna, som alla andra kvällar, hos mig och tittade på film. Men tillskillnad från det andra gångerna bakade vi inte scones, någon måtta får det vara. Nej, istället blev det varm chockladmjölk/te och massa massa bananer. Filmen vi såg på ikväll heter The Reader, en relativt ny film (2008) med bla Kate Winslet. Vi hade lite delade meningar men jag skulle rekomendera den.

Idag såg jag en affisch om att Lisa Ekdahl gör en liten tour i Norge. På onsdag spelar hon på Rockefeller här i Oslo och då tar jag Jenny med mig för att lyssna på henne. Jag ser fram emot detta event eftersom hon varit en stor favorit sedan många år tillbaka och att jag tidigare inte fått tillfälle att lyssna på henne.

Imorgon är det dags för nästa projekt. Upp med tuppen och sedan in till stan för att inhandla massa tyg till Linneas födelsedagsklänning. Beställningen är en svart långklänning. Det kommer bli väldigt kul och spännande att sy eftersom det blir första gången jag gör en sådanhär modell. Har även tänkt börja på en till, till mig, för skojs skull. Fick en tankte om hur den ska se ut häromdagen när jag skulle sova, så det var bara att skissa upp den innan tanken försvann.

På lördag är det dags för Calles inflyttningsfest här i Oslo, temat är rock! Vet inte när senaste temafesten var som jag gick på. Eftersom jag tycker det är skitkul med utklädning och fester så kommer detta bli väldigt trevligt.

För er som inte såg idol i onsdags(??) så får ni här en länk med Calle Kristianssons audition, jag kan inte skryta för lite om dig:

http://www.youtube.com/watch?v=Ic76rZh9CcE&feature=related


NATTI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0