so close

Jag hade en sådandär riktigt skön och välbehövd långhelg hemma. Torsdag till söndag, och tack för att säfflebussen har turer över natten, det sparas mycket tid på dem.
Så efter att ha träffat mina kristianstadsfavoriter, Linnea, Pelle, Matilda, Tobbe, Frida & Hampus, åkte jag tillbaka till trevliga Oslo och började en ny vecka full med jobb och film.
Och så idag hade jag en lång och skön ledig dag framför mig där jag skulle ägna all min vakna tid till mig fantastiskt fula orange vägg som snart skal bli vit. Men när jag precis ska gå ut för att inhandla målarfärg ringer dem från jobbet och frågade om jag inte kunde jobba kvällspasset, jag hade kunnat säga nej men då hade jag brytit min nya regel, att alltid tacka ja när jag blir erbjuden extrajobb. Så nu har precis ätit lite middag och skal om 40 minuter tillbaka till jobbet.

Haha, när jag kom hem efter helgen och skådade min rosa ros i fönsterkarmen upptäckte jag en rolig sak.
Den hade en knopp, en utslagen och en vissen ros. Hur ofta händer det? Och hur konstigt ser det inte ut på en skala?


Imorgon åker Adam bort igen, lååångt bort till Usa, och lämnar åter igen mig ensam på msn om kvällarna. Dummadumma. Men sen kommer till tillbaka och då blir allt bra igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0