Bye Bye Baby

Jag och Sara har dåligt inflytande på varandra, vi har också dålig självdiciplin men detta kommer att gå bra.

I måndags var det slut på ätning av alla slags sötsaker. I tisdags kommer Paulis med chips och läsk till våra filmkväll. Det var jobbigt men det gick bra. Sen kom onsdagen. Hur vi kommer in på det vet jag inte men en av oss la upp förslaget om att knalla ner till affären och inhandla lite godis. Tror det lät lite i stil med detta: -Ska vi gå och handla lite godis då? haha  -Haha, ja lätt, kom så går vi  -På riktigt? -Öh, nej! ...eller? -Eller? -Ska vi? -Ja fan, vi gör det! -Okey! -Eller ska vi verkligen? -Nej, vi ska inte äta sånt -Säker? -Nej -Är du? -Nej -Ska vi gå då? -Nej vi skiter i det...eller? -Ja, vi skiter i det. -Fast de hade ju varit gott. -Det hade varit jävligt gott. -Ja men då går vi då! -Okey, nu går vi! -Eller? -För fan, kom nu!

5 minuter senare står vi framför godishyllan på Rimi och frossar. Jag fastnar direkt för kinderchocklad. Sara däremot tar god tid på sig att noga väga de positiva och negativa siderna i After Eight vs något konstigt i rulle. Rullen vann!
Yttligare 30 minuter senare ligger vi i soffan 20 kr fattigare, ett fettlager rikare och inte ett dugg nöjdare. 

Efter denna stora missbedömning har vår självdiciplin blivit snäppet bättre.
På onsdag ska jag även sluta äta kolhydrater. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0