Jag har en logisk plan

En söndag till har gått och jag har lärt mig av mina misstag. Förra söndagen när jag vaknade halv åtta på morgonen för att gå till jobbet trodde jag att mitt huvud skulle spricka på mitten, med andra ord en av mina värsta bakfylleupplevelser. Så jag tänkte för mig själv att det är faktiskt inte värt det, inte när man har ett jobb att sköta dagen efter. Så till denna helgen lovade jag mig själv att inte låta alla festligheter frästa mig ut på byn.

Så istället gick jag, Jenny och Dappe till Gamlebyn och tittade på finalen av skatetävlingen. Vi stod där i kylan och skådade åkarna göra sitt bästa för att en av dem skulle bli en stolt ägare för 15 000 nok. Saker i stil med detta borde hända oftare, det är väldigt trevligt med folksamlingar!

 

 

Efter tävlingen blev jag våldgästad av Maria och sedan meddragen till Töyen på en fest hos Marias goda vänner. Men trotts att jag var på fest så höll jag mig nykter och såg till att jag var hemma i mitt näste igen innan klockan slog midnatt. Och tro det eller ej men i morse vaknade jag 07.15, sugen på kaffe och redo för att jobba, precis som det ska vara. Så från och med nu när jag har morgonpasset på söndagar ska jag se till att hålla mig i gott skick dagen innan, så att dagen efter inte blir en mardröm.

Efter jag jobbat klart blev det inte mycket vila. Med Jenny vid min sida tog vi en god power-walks runda för att sedan återvända hem och göra pannkakor. När jag äntligen sitter ner och avnjuter mina inte så perfekt stekta pannkakor sneglar jag på klockan och upptäcker att om 10 minuter ska jag vara i stan för att möta upp min storebror. Så det var bara in med sylten i kylskåpet och upp på cykeln. Jag kom i tid. Halv sex började bion vi skulle se, och det var ingen mindre än Inglourious Basterds, Quentin Tarantinos senaste verk. Och när ca halva filmen har gått (den var 2h 33min) märker jag hur det blir allt svårare att hålla mina ögon öppna. Det var inte för att filmen var tråkig, tvärtom, jag tyckte filmen var väldigt bra, så förstå min jobbiga situation när jag är så trött att jag somnar till en bra film som jag ser för första gången. Efter en stund upptäckte Martin vad jag höll på med och gav mig en knuff i sidan, sen kämpade jag gott för att hålla mig vaken och i slutet hade jag blivit pigg igen. Nu, såhär några timmar senare är jag ganska så trött igen men kan ändå inte se till att göra mig i ordning för läggdags, antagligen bara för att jag vet att jag har sovmorgon imorgon, jag tror det är någon psykiskt..öö!



Och hur underbara är inte alla Oslos loppmarknader där man kan få både jättefina och jättefula saker och kläder för nästan inga pengar alls. Varje söndag är det knökfullt med marknadsstånd på Birkelunden, det får man bara inte missa, och har man tur och träffar mig där kanske jag tillochmed bjuder på kaffe i min fina och nära belägna lägenhet! Som ni ser på lappen på bilden är det 5 för 100, inte ofta sånt händer. Och visst hittar jag en jättefin jacka (iallafall jättefin för att kosta 20 kr), och visst finns det 15 st kvar och visst är alla i storkel L, jag prövar ändå och som väntat så är den på tok förstor, kanske skönt att veta att man fortfarande är en Medium.

Nu är tänderna borstade och jag är fortfarande trött, så jag tar tillfället i akt och går och lägger mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0