"Hellre tjock och full än smal och nykter"

Skärtorsdagen är nu här, men traditionerna har ändrats en del. Jag hade nog kunnat klä ut mig som en häxa, gått runt och knackat dörr för att säga "Ge oss alla era pengar ganska fort för vi måste passa trikken till blåkulla". Det hade jag gjort om uppfinningen Hissen hade nått Oslo. Kanske det än så länge är överkurs för norrmännen hur man bygger in en hiss i ett lägenhetshus, vad vet jag, men ofinns gör dem iallafall!

Så istället för att gå att tigga hemma hos folk så går jag, Frida och Ewa(som kom som en underbar överraskning härom dagen) till Operahuset och....tittar?! Vilken minut som helst kommer dem komma in genom min dörr och Frida kommer säga "men är du inte klar än? ssuuuuuuuuck".
Jag borde sätta lite fart eftersom tusen saker står på mitt schema idag (tusen är att ta i, men det är fler än två). Jag har, som sagt, ett besök på Operahuset, en fika med Emelie, sy klart min klänning, städa lägenheten (eftersom mamma, pappa och mormor kommer imorgon), rensa och packa ner saker som skal tas med hem, tvätta, duscha....osv.

En liten notice om att Sara åkt sin väg till Paris och här är jättetyst. Jag som trodde det skulle bli bra att vi spenderar lite tid ifrån varandra innan våra tre intensiva månader tillsammans, men det blev inte alls bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0