Två framtida resemål.

Ikväll satt jag och klickade runt lite på internet (för att undvika packning) och kom över en bild på ett bedårande vackert fjällandskap. Klickade vidare och fick reda på att det stället heter Jotunheimen, eller Jättarnas hem. Ett fjällområde i Norge som bland annat innefattar Några av Norges och norra Europas högsta berg. Fjällområdet ligger i Oppland och Sogn og Fjordane och består av sammanlagt 240 fjälltoppar som som sträcker sig minst 2000 m.ö.h. Häftigt om ni frågar mig.
När jag sedan klickar mig vidare (för att jag fortfarande inte är redo för att packa) dyker ett till namn upp. Folgefonna. Detta är namnet på en nationalpark i Norge (Foglefonna Nationalpark) men också namnet på glaciären Foglefonna. Av text och bilder att dömma är det en stor turiskattraktion sommar som vinter, och även här är det en obeskrivligt vacker miljö.
Jag är nöjd och glad över att jag sket i (sköt upp på) att packa och kom över detta istället. Hit ska jag. Inget snack.
Folgefonna


Jotunheimen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0