Chile 6: Ny upplevelse

Om du nagon gang ar ute och reser, och om du reser i Sydamerika, och om du ar i Chile, och om du ar langs med kusten, och om du beslutar dig for att aka till Reñaca, och om du gor det for att festa en kvall, och om du drar till ett stalle ensamt belaget pa stranden, och om du da blir kissnodig, Ga inte och stall dig i toalettkon. Tjejtoaletterna pa hemmaplan kan vara ganska jobbiga men detta var nagot helt nytt. Alla knuffade och tryckte pa alla fran alla hall och kanter och skrek sa halsarna blodde, ett tag trodde jag faktiskt att det stod nagon Chilensk kandis dar inne och skrev autografer. Nar jag efter ca 25 minuter har natt fram sa att jag ar bland dem fem forsta marker jag att BH:n har knappt upp sig sjalv av all trangsel. Det var fint att fa kissa och jag valde aven att inte kopa mig nagon dricka.
En annan upplevelse vi fick vara med om men som tyvarr inte ar ny var ranarna som gjorde ett gott forsok med att ta vara saker. Vi hade hamnat uppe bland kullarna och omedvetet i ett av de osakra omradena. Det kor upp en man i bil bredvid oss som sager att vi inte borde ga dar ensamma, att det finns manga som kan vara sugna pa vara saker. Vi bestammer oss da for att ta forsta buss som kommer forbi. Nar vi gatt ca 50 meter kommer tre killar springade bakom oss och borjar direkt dra och rycka i Johannas vaska, sedan ser dem att Matilda ocksa har en och nasta kille gar pa henne, vi skriker for att dem ska bli stressade och nar dem lyckats fa av Matildas vaska (efter en del kampande) springer dem dar ifran. Vi star kvar med skakiga ben och vill varken ga upp eller ner, efter en halv minut kommer en buss, vi tog den.
Ikvall ar det fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0