Ljuva minnen

När jag var 14 så gick jag på en konfirmationsläger under sommaren, i en månad. En av kvällarna skulle alla killar uppvakta tjejerna och under måltiden höll Calle ett tal till oss:

Kvinnan för mig är...konstig, jag förstår henne inte,
jag tror faktiskt att ingen man genom tiderna har förstått henne.

Att kunna få oss att bli så förälskade i dem, kan vara jobbigt ibland.
Att kunna fylla oss med sådan värme, bara genom en enkel kram.
Att kunna göra oss så glada, bara genom ett enkelt leende.
Att kunna krossa våra hjärtan med ett enkelt nej.
Metoderna är enkla men effektiva.
Till sist vill jag bara säga att fast vi aldrig kommer förstå er,
så älskar vi er jättemycket.
Puss på er alla, hoppas maten ska smaka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0