Utkast: Okt. 26, 2011

En liten snabb update medans jag tar en paus i hemtentaskrivandet. Vi tog oss med buss, fötter, taxi och båt till Bocas del Toro och hamnade på ön Isla Colón. Där stannade vi i två nätter. Tobbe fick en kur till sin axel, en spruta om dagen i fem dagar, sen ska han vara så gott som hel igen. Det tog bara två dagar innan vi hunnit tröttna på ljudet av cemtentblandare och bilar så vi bestämmde oss, med hjälp av lite tips från vänner, för att flytta till ön Bastimentos. Här bor vi nu på ett stort hostel som har det mesta, inklusive billiga rum med privat toa och dusch. Lyx. Igår tog vi 30-minuters turen genom en lerig djungel för att på andra sidan komma ut till en vit strand med klarblått vatten och palmer hängandes längs skogskanten. Mjukare sand har mina fötter nog aldrig gått i. Efter en god natts sömn vaknade jag och Nina med sönderbitna ben, vi misstänker någon loppa eller strandfluga som haft fest medans vi sov. Nu sitter jag här med min Xylocain i högsta hugg.
Ön vi bor på är stor men inte byn vi befinner oss i. Här finns någon mataffär, två och en halv resturang och någon form av bar. När man ska sova är ljudet från grodor och fåglar det ända man hör. Här finns även små små ödlor som gillar att festa loss på slattarna som vi lämnar efter oss av ölen. Det krävs inte många sörplar av en ödla för att bli full på en 8% Cuba Libre.
Igår och idag har vi fått se lite sol men annars är det mest moln och regn och kvällarna. Trots det så trivs vi bra och skulle inte vilja byta ut vår placering på kartan med er där hemma.
Och trots att grannarna spelar reggaeversionen av "Stand by me" på högsta volym så finner jag studiero.
Bilder kommer när vi får högre fart på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0