Pursuit of Happiness

Då har det varit tomt i både lådan och hjärnan ett tag nu. Trotts att jag varit "mellan två jobb" i nästan tre veckor så har det varit mycket att stå i, who knew!? Det har så klart varit en hel del jobbsökande, 20 om dagen på jobbrapido.se (den sidan kan jag utan och innan nu) och även runt om i stan på ställen som ser roliga ut, och efter ett tag även på de ställena som inte alls ser speciellt kul ut. Under tiden detta sökande har pågått så har jag även försökt bli klok på vad jag tycker är kul, vad jag vill jobba med när jag blir stor, osv. Detta har jag gjort tillsammans med massa laminerade kort och en pappa. Vi är inte klara än och tur är nog det för jag har inte fått ett tecken från ovan eller liknande än som sagt vad mitt call är. Det får helt enkelt ligga och damma på hyllan lite. Och vi sidan av detta har jag fått sätta mig in i matematikens värld på nytt så jag slipper slå hakan i borden på högskoleprovet på lördag. jag måste dock erkänna för mig själv och alla andra att matte kan vara ganska roligt, när jag väl fått in informationen om ekvationer, x & y, täljare, nämnare, skärningspunkt m.m så kommer det fram små stunder av njutning.
Låten som spelas på repeat på mitt Spotify nu vill jag gärna dela med mig av: Pursiut of Happiness med Kid Cudi, MGMT & Ratatat. Anledningen, enligt mig, till varför denna låten är riktigt riktigt bra är Ratatat. Enligt mina öron är deras beat ett måste i allas listor.
Här är även en gosig cover på denna låt:
http://www.youtube.com/watch?v=_7dVPHF2dEI
Sist men definitivt inte minst vill jag meddela att jag har fått jobb efter allt mitt letande. Första dagen på söndag och jag tror jag kommer trivas bra. Låt mig presentera mig själv; Linn Johansson, Personlig assistent. Thank you, good night!
Kisses to ya´ll

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag gillar mysversionen! ;)

2011-04-01 @ 10:13:19
Postat av: Andrea

Jag gillar mysversionen! ;)

2011-04-01 @ 10:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0