Boktips

När jag fyllde år i januari fick jag lite böcker av släckt och vänner. Som vanligt hamnade dem bland alla andra olästa böcker i bokhyllan. Förutom när jag på något sätt reser har jag svårt att få tid över för böcker (och såklart föutom när jag går i skolan, men då är vi inne på en helt annan typ av böcker och läsning).
Hur som haver, nu har jag fått ett deltidsjobb som innehåller en del mellantid/fritid/dötid som jag fyllt ut med skönläsning. Jag tog på måfå en av böckerna i hyllan och det tog mig fem arbetspass innan de sexhundra sidorna var utlästa. För folk som känner mig vet ni att jag är en långsam läsare, vilket betyder att detta enligt min smak var en mycket bra bok. Ängelns Lek av Carlos Ruiz Zafón är en spännande, hemsk och på sina ställen lite humoristisk bok. För den som bott eller tillbringat mycket tid i Barcelona kan nog känna sig lite hemma i denna bok då många platser och gatunamn nämns gång på gång. Den får fyra (av fem) kissar av Linn. LÄS DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0