Mr. Toilet

En märkbar skillnad med att bo i Sverige och Norge är definitivt  effektiviteten på servicen. Från samtalet jag hade med VVS-firman om att min kära toalett var i sönder, tog det tre dagar innan den nya var på plats. Nu står min (eller pappas egentligen, eftersom det var han som fick betala) nya fina skitmottagare och skiner i all sin glans.

Inför min tenta på måndag, plus ett antal andra uppgifter, har jag kommit på fina små sätt att bryta mitt isolerade liv. Igår avslutande jag en hård dags arbete med en flaska vin och lite skräpTV. Idag bjöd Felicia mig på god mat, trevliga diskussioner utan slut och en fin flaska rött. Det är nämligen så att vid den tiden (21-22) slutar min hjärna helt enkelt att ta emot information och då känner jag att det är lika bra att ge upp för kvällen och få bli belönad, istället för att man går till sängs, gråtande, över att man inte fick till sista uppgiften.
Ska också säga ett STORT grattis till Linnea som fyllde 22 fina år i tisdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0