Highwayman

Söndag kväll och jag är helt slut. Helgen började redan i torsdags när Andrea anlände med bussen från Göteborg. Efter en eftermiddag på Bogstadveien, en kväll med pizza och fotosession, en dag på Holmenkollen, en natt på byn och några bakfulla timmar i soffan återvände hon tillbaka till sitt göte.






HOLMENKOLLEN





 

DET TÖAR




Idag kände jag att jag fick ett litet tecken på att gubben uppe bland molnen kanske finns ändå.
Jag är mitt uppe i mitt arbetspass och när jag grabbar tag i mina nycklar går nyckelringen sönder och jag tappar nycklarna i snön. Jag plockar upp dem och fortsätter mitt arbetspass.
Ca 2 timmar senare när jag ska låsa upp medisinskåpet hon en tant hittar jag inte nyckeln. Mina tankar går åt alla håll och kanter och jag inser snabbt att nycklarna ligger i snön. Detta är inte alls bra. Inte någonstans.
Fort som katten springer jag tillbaka till platsen där jag tappat dem..letar och letar. När jag inser att jag inte kommer hitta dem, lyfter jag luren för att ringa ansvarsvakten och berätta.
Av lite ångest och lite nervösitet står jag och vrider med foten i snön, känner nått hårt under skon, och visst fan är det nycklarna som ligger och skaver i snön. LYCKA!

Har även två låtar, som stått på repeat denna helgen, att dela med mig med. Om ni hört dem förr, sätt på dem igen.
1. Justin Timberlake & Andy Samberg - Mother Lover. (denna skal egentligen laddas hem så att man kan se musikvideon, den gör halva låten, lyssna på texten.)
2. Hoffmaestro & Chraa - Highwayman. (http://www.youtube.com/watch?v=xftXg7hf0O4 acoustic, och killen längst till vänster i hatt är rövsnygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0