Advent nr. 3

Igår var en minst sagt olycklig dag. Den började bra, mamma och pappa var här och hälsade på. När vi ska åka från mig till Lund för lite glöggfest smäller jag igen dörren, ca 0,5 sekunder efter jag gjort det säger pappa "har du nycklarna?". Och självklart hade jag inte det. Det som gjorde detta ännu värre var att Felicia och Ola (som har mina extranycklar) var i Stockholm och kommer inte hem förrän imorgon. arg som ett bi sätter vi oss i bilen till Lund undertiden som vi försöker komma på hur vi ska lösa detta. Hemma i Kristianstad finns dem andra extranycklarna. Det slutade med att jag får åka med mamma och pappa hem på kvällen, in snabbt som faen för att hämta nycklarna och direkt sätta mig på nästa tåg tillbaka till Malmö för att hinna i tid till den andra festen jag var bjuden på. Jag mår bra efter omständigheterna.
Idag har jag pysslat med saker inhandlade på Ikea igår, och nu har jag en ordentlig plats ämnad för skolarbeten och annat viktigt.
Och så måste jag hedra Nina för att hon bakar fantastiska bröd till mig varje vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0