"..men knut la' kottarna på vägen.."

Ofta har man inte mycket minne från sin tidiga barndom. Idag spelade min bror upp en skiva för mig och frågade mig; "känner du igen dehär låtarna?" Jag har alltså inte lyssnat på denna skivan sen min pappa spelade den för oss på LP, jag var ca 4 år. Skivan heter "Goda Goda" och artisten heter Jojje Wadenius. Här kommer texten till Min mask:
jag tror aldrig jag har blivit så glad som en dag
när jag hitta' en mask i en sak
å' själv så heter jag Valle
men masken fick heta Kalle

jag döpte den som bara katten
i vanligt vatten ledningsvatten
jag tänkte- dig ska jag dressera
så du kan göra mycket mera
än att bara ligga platt på marken

vi kunde ordna maskcirkus i parken
du kunde dansa på ett snöre
och springa baklänges med huvet före

en liten hatt kunde du ha
med vikta brätten, å va bra
och kullerbyttor är ju inte svårt
ifall man inte slår för hårt
för då ramlar man pladask
tillbaka i sin lilla ask

Texterna är helt underbara med skämt och nödrimm. Mitt eget land & Kråkbegravningen är också favoriter.

Imorgon står det många saker på Att göra-listan. Innan 15.00, då jag börjar jobba, ska jag och Evelina ränna runt överallt och göra alla våra viktiga och oviktiga ärenden. Så nu gäller det bara att Evelina ringer och väcker mig i tid.
En annan ointeresant sak att tillägga är att jag blivit totalt beroende av Ice-tea (persika). Det ligger nästan i beroendenivå som morgonkaffet. (inget kommer nog vara så nödvändigt som kaffe på morgonen, men det är inte långt ifrån) Jag tycker detta är något som alla borde pröva. För er som dricker kaffe men inte vill dricka det på kvällen eftersom man kan bli pigg av det, ta ett glas med Fersken-icetea från Eldorado. Gott, billigt och gott.

Så nu, eftersom jag druckit ice-tea istället för kaffe är jag ganska trött. Så nu går jag och Frankie och lägger oss. (Frankie är ersättningen för Lassie, eftersom hon inte fått följa med mig till Oslo, och han är också ersättningen för Elsa eftersom hon var på tok för dyr. Trotts det är han mjuk, go och omtyckt.)
Natti!

Frankie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0