Lisa Ekdahl

Igår var det konsertdags på Rockefeller. Vi anlände i bra tid, tyckte jag. 20.00 öppnades dörrarna och 20.05 vad vi där och upptäckte den väldigt långa kön. När vi kom in var det såklart fullt med folk redan. Men efter en rundtur genom lokalen hittade vi tre bra platser högst upp där man hade bra utsikt över hela scenen, och så fick vi sitta. 
Så i två timmar satt vi och njöt av både nya och gammla låtar. Har själv inte lyssnat mycket på det senaste albumet, där hon sjunger på engelska. Och jag har faktiskt varit lite skeptisk till det men jag blev positivt överraskad igår och nu lyssnar jag på den om och om igen.
Favoritlåtar från senaste albumet: Beautiful boy & Give me that slow knowing smile.
Bredvid oss stod två glädjedödare. Dem sjöng med på 80% av låtarna och tyckte nog själv att det lät väldigt bra. Eftersom vi var så pass långt från scenen så hörde man deras stämma gott och väl. Det är inte tillåtet. Där med basta!!

Efter konserten sa jag och Jenny hejdå till Jennifer och började gå hemåt. Men precis innan Jenny ska svänga av så ligger där en pizzeria där dem bakar Oslos godaste italienska pizza. Så för att få ett riktigt fint slut på kvällen stannade vi till där och delade på en capricciosa, mycket romantiskt.

                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0