"du har fått ett nytt e-postmeddelande från Pampers"

I morse när jag och Linnea sitter och avnjuter vårt morgonkaffe ser jag nede i högra hörnet på min datorskärm att  jag får ett nytt mail där det står "du har fått ett nytt e-postmeddelande från Pampers". Samtidigt som jag själv ser det läser jag det högt för Linnea och efter några sekunders tystnad ser jag på Linnea och hur hon nästan viker sig av skratt. Efter många försök från Linneas sida lyckas hon tillslut förklara vad som var så roligt; för några år sedan när Linnea och vår kompis Maria hade tråkigt registrerade dem mig som mamma på Pampers hemsida så att jag skulle få hemskickat gratisprover på blöjor. Tyvärr var jag tvyngen att acceptera något via min mail så deras plan kunde inte slutföras helt och hållet. Jag har dock ett svagt minne av att jag fått hem något på posten som inte var trosskydd från Always. Däremot så får jag mail med jämna mellanrum om hur mitt barn växer och vilken näring denna icke-levande varelse behöver...och att dem har just det jag behöver!

Smakprov på senaste mail:

"Hej Linn
Från den stund du fick reda på att du var gravid,
blev an av de viktigaste sakerna antagligen att se till
att ditt barn fick i sig tillräckligt med näring.
När du sedan mötte ditt nyfödda barn upptäckte du
snart att matning handlade mer om än om att ge mat."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0