Ghost in the machine

Idag hittade jag en film på Aftonbladets hemsida där dem fångat ett spöke på en övervakningskamera på ett gym. Man såg en genomskinlig ljusfläck som gled igenom rummet. Nu, jag är en av dem som inte tror att spöken finns. Jag tror inte på konstiga skugger i svettiga gym och jag tror inte att dem avvikande ljuden från den mörka vinden är en, sedan långt tillbaka, död person som har kommit tillbaka för att ge igen på sina bittra grannar. Och vi vet alla att det finns ett stort antal redigeringsprogram att hämta så man med lite skills snabbt kan göra denna skrämmande spökvideo möjlig och klar för att kunna få dem som tror på spöken att bli ännu mer säkra på sin sak, och för att kunna övertyga dem som inte tror på det att spöken faktiskt existerar. I videon berättar dem även om en person som mailat in och sagt att det inte var ett spöke, utan en ängel som ville varna denna personen om att det fanns trasig utrustning på gymmet. Dagen efter kommer det en reperatör till gymmet och tro det eller ej men det upptäcktes då att det i en av maskinerna fattades sprintar.
En ängel? En ängel är ett steg förlångt. Änglar hänger i julgranen, änglar är målade i taket på kyrkan, änglar droppar inte in på gym efter stängningsdags för att hoppas på att en person ska tänka Oh oh, detta är inget spöke, det är en ängel som försöker berätta för oss att någonstans i denna lokalen är något trasigt.
Det finns ett antal spökvideor på aftonbladets hemsida, och desto fler som kommer upp desto mer desperat och roligt blir hela spökgrejen. jag fick mig sannerligen ett gott skratt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0