Vårens sysselsättning

I onsdags kom våren, fem dagar försenad enligt mina källor, men bättre sent än aldrig. Jag tror att många håller med mig när jag säger att den första solen efter vintern är mycket bättre än den stekande hättan som grillar oss på sommaren. Det känns lite som alla bekymmer försvinner, självklat gör dem inte det (tänk vad underbart om solen hade sånna skills)!


Så, när vi såg att solen var framme gick jag, Sara och Frida ner på Karl Johan till Mövenpicks uteservering för att verkligen kunna avnjuta solen med en ljummen kaffe latte. Med insperation från serien Sex and the City började vi med vår nu mest aktiva sysselsättning. Det vi gör är att vi helt enkelt tittar på killarna/männen som går förbi och räknar hur många utav hundra som vi hade kunnat tänka oss att ha en sexuell upplevelse med. Nu går vi igenom Oslos olika områden och caféer för att kolla statistiken. Denna infon är kanske bara kul för den som bor i Oslo, ska flytta till Oslo eller bara hälsa på i Oslo. Mövenpick Karl Johan: 3/100  Kaffebränneriet Aker Brygge: 0/100  Kaffebränneriet Grunerlökka: 3/100. Vi har dock bara gjort detta mitt på dagen, då vi tänker att alla är på jobb, man kan ju hoppas. Detta är något att rekomendera som tidsfördriv.

När vi sitter och gassar oss i solen kommer det förbi en fotograf från Dagbladet som säger att han är ute och tar kort på våren, han tycker vi ser våriga ut och frågar om han får ta lite bilder. Självklart säger vi och drömmer oss bort till vår framtida karriär som fotomodeller. 500 bilder senare går han och vi kan knappt vänta tills vi får se morgondagens mittuppslag! Dessvärre var detta en IQ-befriad fotograf och detta var bilden som han valde att lägga upp över hela Oslo;
Tydligen är jag mycket glad för Saras skull men var fan tog jag och Frida vägen??

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet varför han gillade Sara! Det var bara för att hon så envist skulle envisas med att sitta i bara linne. Klart som korvspad att det ser vårigt och varmt ut! Vi drog nog mest ner Saras vårighet där vi satt i våra tjocka tröjor brevid.. Även om jag för min del skulle säga att vår trio kändes starkt vårig tillsammans. Naajs blogg föresten:)

2009-03-22 @ 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0