Hatkärlek till Säfflebussen

Jag har aldrig varit med om att Säfflebussen kört mellan Malmö-Oslo/Oslo-Malmö helt fläckfritt. Dem små äcklen hittar alltid på något som gör att man missar tåg, jobb eller bara att gränsen mellan arg och totalt rasande blir hårfin. Efter redan tre timmar har röven domnat bort och du har testat alla positioner du möjligen kan på ett 50 cm brett säte. I Göteborg blir det alltid lite bättre, då ca halva antalet passagerare går av och du äntligen får stäcka på benen. Ah den känslan!
Det goda dem tillför i denna värld är att man för en liten peng kan ta sig till skåne och att folk kan ta sig från skåne och hit, som idag. Just i detta nu sitter jag och chattar med den ända människa i världen som är vitare än mig, och som alltid blir lite rödare när man träffas av solen. Pelle! Och bredvid hans sida sitter Ludde Lundgren som är en av de miljarder människor som blir brunare än mig. Men trotts det så är jag fantastiskt glad över att om 3 timmar och 10 minuter anländer de till Oslo för att avnjuta helgen tillsammans med mig och tre liten vin!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0