"den som inte tar bort luddet skal dö"

Här om dagen traskade jag runt på stan från 13.30 till 18.00, trotts att det var ca -10 grader ute. Vid halv 5 hjälpte jag min bror att ta fyra tunga och stora väskor till stationen.
Mitt favoritfynd för dagen var utan tvekan en bok från DesignTorget. En bok ihopsatt av David Batra, som är fylld av olika arga lappar som satts upp över hela vårt avlånga land. Fantastiskt kul läsning. Och här kommer såklart några av mina klockrena favoriter:

" ÖPPETTIDER
gäller under hela året.

Öppnar dom flesta dar vid 8 eller 9.
Då och då så tidigt som 7, men VISSA DAGAR
så sent som 11 eller 12.
Vi stänger ungefär 16.45 eller 17.30.
Ibland vid 15.30, men ibland inte förrän 21.00 eller 24.00.
VISSA DAGAR, eller eftermiddagar är jag inte
här överhuvudtaget, men på sistonde har vi varit här
nästan jämt, utom när vi är nån annanstans, men vi borde
vara här då också.

PERSONALEN PÅ AUDIO VIDEO. "

"Här kan du inte parkera, din idiot! Må lössen från tusen kameler hemsöka
edert könsorgan."

Nu sitter jag och väntar på att jag ska få ta mig ner till bussterminalen för att sedan ta GoByBus till Malmö och för att därefter ta tåget hem till Ktown. Blev en dags extra semester detta året, och det är skönt.
Har även blivit snor-förkyld vilket inte är lika trevligt, speciellt när man har en 8 timmars bussresa framför sig.

HADE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0