FILMJÖLKSLEKEN

I förra inlägget visade jag en bild på filmjölksleken i full gång. Om någon ville veta hur den gick till skulle ni få ringa mig. Evelina ringde inte men hon skrev en komentar om att hon ville ha en förklaring. Och med tanke på att jag inte är så väldigt upptagen en tisdagsnatt 20 i 1 så kan jag lika gärna förklara för er alla.

till detta behöver du:
6 deltagare
en publik
3 svarta sopsäckar
3 tallrikar
3 skedar
3 filmjölkspaket
3 kornflakespaket (överkurs)
1 matbord
3 stolar
3 ögonbindlar
det underlättar också om du gillar filmjölk.

såhär gör ni: (för att det ska bli lite lättare när jag förklarar så heter den som sitter främst Harald och bakom Harald sitter Bodil. Harald och Bodil representerar alla tre par i beskrivningen)
gör hål i den svarta sopsäcken för huvudet och armarna. om ni får plats två i en sopsäck så är det bra, annars är det bara Harald som behöver den. Bodil ska sen sticka ut sina armar genom säcken, medans Harald ska ha sina bakom ryggen. Harald sitter i Bodils knä. Det är bodil som ska använda ögonbindeln. Harald och Bodil ska sitta på en stol vid bordet, på bordet framför dem ska det stå en tallrik, en sked, ett packet filmjölk och cornflakes. Sen säger nån i publiken klara, färdiga, gå och då är det Bodils uppgift att hälla upp filmjölk, cornflakes och sedan mata Harald. det paret som först lyckas äta upp vinner.

Lycka till vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0