GET BACK ON TRACK

Måndag 24 augusti var dagen då första spinningpasset efter min resa skulle äga rum. Jag minns, innan jag åkte iväg, att jag brukade se fram emot detta, iallafall tills 10 minuter hade gått på passet, sen är det väl ganska vanligt att man hade föredragit en pistol mot pannan istället för att fortsätta. Men efter ett misslyckat gymbesök med Jenny i lördags (vi åt nudlar från en matvagn istället) så hade jag nu dåligt samvete. Så jag gjorde mig redo och gick mot överprisiga Elixia. Här har jag verkligen inga anledningar till varför jag inte skulle träna. Jag är frisk, jag har bra med fritid och jag har 4 minuters gång till gymmet.
Och mycket riktigt, 10 minuter in på passet när jag försökte fokusera mig på att trampa, var det ända jag kunde tänka på min fula, stora, sköna soffa, en kopp te och flera timmar med Greys Anatomy (jag menar, George pappa hade precis dött och snart var det dags för katastrofen med färjan, så ni kanske förstår). Men när 30 min gått och jag upptäckte att jag valt det korta passet på 40 min istället för 55 så blev jag genast fylld med energi och kraft, trampade flitigt på så svetten rann och gick sedan röd och lycklig hem.

Nästa problem blir att se till så det händer minst fyra gånger i veckan....som på den gammla goda tiden, innan jag upptäckte att man faktiskt kunde dricka Imperial även på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0